• In de uitwedstrijd van DEV Doorn tegen Musketiers in Elst kreeg DEV te maken met een ploeg die alle registers open trok om degradatie te voorkomen. Zelden zullen we te maken hebben gehad met de tegenstander, die van de vier keer drie maal scoorde door blokkeren bij balbezit van de onzen. Wat ook opviel was de wijze van coachen van de thuisclub. Voorop iemand die het kennelijk voor het zeggen had en daarnaast nog eens vier mensen die om de haverklap met zijn vijven naar voren stormden bij alles wat er in het veld gebeurde.Ik voel mijn oren nog. De man in het zwart vond dat kennelijk allemaal goed,ondanks dat veel commentaar op hem gericht was. Wij moeten wel uitkijken dat we een dergelijke manier van coachen niet overnemen. Het plaatje was een tegenstander die voor elke bal ging en wij konden dat kennelijk slecht hebben. Veel werd getolereerd en wij kregen de kaarten wegens aanmerkingen op de leiding. Overigens was het absoluut opvallend dat Abate Nyamsi in de ogen van de ref. een aansteller was, geen enkele overtreding tegen hem bestrafte en dat wel deed als hij een duel aanging.In ieder geval begonnen Musketiers zeer fanatiek aan deze wedstrijd en dat het met de rust niet  4-1 stond  mag een wonder genoemd worden. Kreten hoor ik dan dat er voorin niemand vrijliep. Populair gezegd, gelul. Als na tien keer breed en terug de voorwaartsen inmiddels stilstaan ligt gebrek aan vrijlopen voor de hand. Het woord wat ik eraan wil hechten is onzekerheid. Al in de vijfde minuut werd de zoveelste bal te zacht teruggespeeld op Thijs Aalbertsen die niet anders wist te doen dan de bal wegperen voor de aanstormende spits. Die blokte de bal wel of niet met zijn armen, maar het gaf hem wel doortocht naar 1-0. Kort daarna eenzelfde situatie. en weer werd de zoveelste terugspeelbal geblokt en weer werd de trekker met succes overgehaald. 2-0. Wel moet gezegd worden dat DEV in de huidige samenstelling creativiteit tekortkwam, door de afwezigheid van Brian Barkey, Joppe Vettorato en Ruben Jansma. Het was dan ook begrijpelijk dat al na een half uur bij DEV wat wissels plaatsvonden. Naar mijn mening had ik toen al Abate gewisseld omdat , zoals gezegd, bij hem alles de mist inging.Ook de paal werd bij ons nog een keer geraakt. In het laatste gedeelte van de eerste helft kwam DEV eindelijk een beetje op stoom. Een verre bal van Floris Imhof werd keurig binnengeschoten door Jay M'hamdi 2-1.In de tweede helft kreeg Jay nog een grote kans, alvorens weer balbezit eenvoudig werd verspeeld, zodat de thuisclub de 3-1 kon scoren. Kort voor tijd scoorde Jay nog wel de aansluitingstreffer, maar de marge werd toch vergroot toen weer een eenvoudige blokkering plaatsvond. Ook bij deze wedstrijd kunnen we vaststellen dat zeker bij zo'n fanatieke tegenstander de handelingssnelheid omhoog moet. Daarnaast het aloude adagium dat in voetbal de diepe bal voor breed gaat. Kijk maar na. Dat staat in leerboeken over voetbal.